ervaringen met knieprothese

  • gerda58

    16 April aan de tweede knie geopereerd, weer totaal prothese. Liep weer meteen enkele uren na de operatie, meteen ook goed buigen. Inmiddels 120 graden, fietsen gaat ook goed op fysio. Strekken, ditmaal beter, moet wel oefenen steeds. Wat wankeler, omdat ik natuurlijk nu twee knieen geopereerd heb, maar dat is logisch.

    Dat strakke gevoel heb ik nu ook, alsof er een band om de knie zit. Maar ik weet dat het zal verbeteren, naarmate ik meer oefening doe, steeds een stukje verder lopen. Neem er de tijd voor. Alleen dit keer slaap ik wat slechter, aan de rechterkant zit zo'n gemeen plekje, wat me plaagt s-nachts. Maar ja, het is drie weken. Mijn linkerknie is optimaal, alsof er niks meer mee aan de hand is geweest. Dat zal voor mijn rechter dan ook wel opgaan over tien weken. Tijd is het toverwoord.

  • hetty thiessen

    hoi marry

    ik was benieuwd hoe het afgelopen is met je knie.

    heb zelf al 4 jaar geleden knieprothese gekregen,maar constant pijn en klachten gehad.

    In belgie waar hij geplaatst is zeggen ze dat hij technisch in orde is, maar daar heb ik niets aan.

    Graag reactie

  • Marco Klijn

    Hallo ik ben Marco een man van 40 jaa, ik heb vorig jaar maart na een kijkoperatie te horen gekregen dat de binnenzijde van mijn rechterknie slijtage vertoond. Na overleg met een orthopeed van het MCA Alkmaar besloten om een osteotomie te doen om de binnenzijde van de knie te ontzien, na behoorlijk wat problemen met ontstekingen e.d. Hebben we besloten om in maart de plaat van de osteotomie te verwijderen, nu geen problemen meer met ontstekingen. De osteotomie heeft niet geholpen om de klachten te verminderen, ik sta nu op de wachtlijst voor een tkp. Kan iemand mij informatie geven over verschillende materialen of uitvoeringen van tkp's. Ik hoor veel indianen verhalen en heb deze verhalen ook met mijn orthopeed gedeeld, maar ik wil graag wat meer weten van ervaringsdeskundigen. Ik hoor graag van je.

  • Evert

    Ik heb een hemiknieprothese die er regelmatig

    uitschiet. Nu wil ik graag de kunstschilder verwisselen

    Echter de orthopeed wil een totall knee plaatsten

  • Will

    Ik heb 1 1/2 jaar geleden rechts een knieprothese gekregen. De knie is na een jaar opeens gaan kraken bij het lopen. Verder blijf ik een stijve band houden aan de rechterkant over de knie. Ik kan bij het zwemmen de schoolslag niet meer doen want dat geeft veel pijn naderhand en een dikke knie. Herkenbaar?? graag reacties!

  • Bart smits

    Peter,

    Ik probeer al geruime tijd contact te maken na onze ontmoeting tijdens het sporten langs het kanaal. Kennelijk heb je niet meer het oude tel nr. Ik kan je nergens traceren. Misschien op deze manier. FF afspreken om een keer te fietsen en koffie erna? Groeten Bart smits lifestyle en sportcoach.

  • Natalie

    Hallo

    Mijn naam is Natalie en ik 36 jaar.

    Het valt mij op dat er zoveel negatieve ervaringen zijn. Mijn ervaring is juist positief.

    Ik heb links een tkp gekregen, omdat mijn knie versleten was door reuma. De operatie was in mei 2010.

    Ik heb 10 dagen in de St Maartenskliniek Nijmegen gelegen. De eerste week na de operatie heb ik flink pijn gehad en was ik bang om te revalideren, bang dat de nieuwe knie los zou gaan.

    Maar na de eerste week, ging het als een trein. Na 2 maanden kon ik bijna alles weer en totaal geen pijn.

    Je moet wel op je tanden bijten en de oefeningen blijven doen.

    Binnenkort is mijn rechterknie aan de beurt.

    Vreemd dat zoveel artsen mensen te jong vinden. Als je jong bent, is levenskwaliteit en mobiliteit nog belangrijker dan als je oud bent.

    Mijn arts heeft mij geopereerd toen ik 33 jaar was. Dhr ten Ham is St Maartenskliniek Nijmegen. Zelf kom ik uit Rotterdam, maar ik had meer vertrouwen in eerder genoemde kliniek.

    Dus: het kan ook positief zijn een nieuwe knie. Ik ben er superblij mee.

    Ik wens een ieder veel geluk en beterschap

    Groetjes Natalie

  • Marijke Dekker

    Hallo Gerdien,

    Ik zou je berichten als ik mijn knie-revisie achter de rug zou zijn. Nu het is gebeurd hoor alleen wat later dan gepland was, maar dat kwam door mijn hart wat op hol ging slaan. Ik ben 22 augustus geopereerd in Nijmegen in de St Maartenskliniek. Nu het is prima gegaan hoor, de pijn viel daarna ook heel erg mee, en als ik wel pij n had dan belde ik en dan kreeg ik wat en binnen het kwartier was de pijn weg. ik ben daar dertien dagen geweest daar ze meteen een kweek afnemen om te kijken of je geen bacterie bij je draagt. nu met behulp van de fysiotherapeut kan ik mijn knie alweer 90 graden buigen de ene dag wat beter dan de andere maar dat is gewoon niet anders. Heb 2 jaar weinig of niets gekund dus ben blij dat ik nu al zover ben. Ben ondertussen ook al een keer terug geweest voor controle en liep daarvoor wel 6 weken met een gipskoker om maar voor mijzelf en dat alles gewoon goed kon genezen. Maar de arts was heel tevreden had de orthopeed die mij geopereerd had hoor, en nu met behulp van de fysio en mijzelf ga ik mijn been en knie weer sterker maken zodat ik misschien weer in de toekomst kan fietsen.

    Maar Gerdien en alle andere die dit lezen als je voor een second opion moet probeer dan bij de St Maartenskliniek te komen er zijn er twee de een zit in Woerden en de andere zit in Nijmegen ze horen bij elkaar. Bijdeze alle lof aan de ST Maartenskliniek.

  • AAF veerman

    Hallo ,ik ben verleden jaar 28 november geopereerd in het boven iji ziekenhuis door dr Kraaneveld.n Totale mislukking die hij niet toe wil geven .Na n second opinie bij dr van Trommel in boven iji ziekenhuis werd me erst n voorstel gedan om tot november te wachten yenzij ik de pijn niet meer aankon.In augustus ben ik weer geholpen met n rivisie ,dit betekent dat je eerste knie eruit moet en dan na alles weer pas gemaakt te hebben n andere knie geplaatst.Ik heb het heel zwaar gehad na de eerste operatie en nu 10 weken na mijn 2e knie in dezelfde knie voel ik wel dat hij goed zit maar hijbuigt niet goed en kan ik absoluut niet slapen van de pijn met als gevolg dat ik erg moe ben en niks komt er uit mijn handen vanwege energie tekort.

    Mijn huisarts denkt nu dat ik weer onder narcose doorgebogen moet worden omdat alles vast zit.

    Gen leuk vooruitzicht en pijn kan ik gewoon niet meer verdragen .Maar mijn overbuurvrouw is 6 weken geleden geholpen en heeft zo'n zeer positief verhaal, dus zo kan het ook .Het is gewoon niet te voorspellen.Ik wens u veel succes.

    Groet Aaf

  • paul loodts

    beste allemaal

    ik zit met een kapoten knie heb geen kraakbeen meer en mijn knieschijf is zo goed als weg heb een kijk operasie gehad in antwerpen met ijsprikken en 6 keer ingespooten met schel maar geen resultaat nu de 9 dec ga ik naar pellenberg in leuven bij Dr. Hilde Vandenneucker ben nog vrij jong 41 jaar heeft er nog iemand ervaring op jong leeftijd of deze docter