geen botgroei na breuk

  • Nelleke

    In september mistte mijn dochter 1 traptree en liep daarbij een gecompliceerde breuk op in haar middenvoetsbeentje. Weken gips, daarna loopgips maar ipv dat het botje de goede kant op is gaan staan, week deze steeds meer naar buiten en desondanks werd het gips eraf gehaald en moest ze maar gaan lopen en 4 weken later terugkomen, maar dit gaf veel pijn. Op aandrang van buitenaf heeft ze met 14 dagen toch maar een afspraak met de huisarts gemaakt, die direkt het ziekenhuis belde om een vervroegde controle afspraak te maken voor haar.

    Toen constateerde men geen botaangroei dus 14 dagen later is ze geopereerd en is er een stukje bot vanonder haar knie gehaald, bij de teen gezet samen met een pen en opnieuw in het gips en de opdracht 6 weken niet belasten, dus dat betekent 6 weken zitten !

    Volgende week moet ze terug en dan wordt duidelijk of er nu wel botaanmaak is en of de pen eruit gehaald zal kunnen worden.

    Ik heb, als moeder zijnde, me een beetje verdiept in artikelen over botstimulatie en zo te lezen in dit forum werkt dit wel ? maar na hoeveel tijd kom je hiervoor in aanmerking ? en heeft elk ziekenhuis deze mogelijkheid of zul je zelf op zoek moeten gaan naar een ziekenhuis die dit heeft ? Wij wonen in de buurt van Amsterdam dus wellicht kan iemand mij al aangeven in welk ziekenhuis men zo'n stimulator heeft ?

    Ik wil haar n.l. niet opnieuw naar huis laten sturen met ‘geduld’ te moeten hebben. Ze zit al bijna 3 maanden vast in een stoel en dat met een jong gezinnetje is toch best een groot probleem.

    Alvast bedankt voor de event. reacties.

  • danielle

    hoi hanneke

    ik heb een dergelijk geval

    eind dec 2006 heb ik een autoongeluk gehad bovenbeen verbijzeld artsen hier in terneuzen lieten me maar lopen met een pen in mijn been en een stukje bot wat niet aangroeide

    ben nu in gent in ziekenhuis die zijn woedend op terneuzen er is een groot stuk bot wat niet aangegroeid is ik heb nu een botstimulator voor de 7de week moet 8 januari terug komen

    daar vertelden ze me dat het in nederland voorgeschreven word in nederlandse ziekenhuizen en het word vergoed bij mij werd het ook voorgeschreven maar ivm buitenland niet vergoed kost mij 2000 euro

    ook bij mij is het risico groot dat de pen afbreekt kleine stukjes loop ik zo met pijn en moeite langere afstanden bijv winkelen doe ik dus met 2 krukken ik moet dat overgins van de arts

    groetjes danielle

  • George

    Ik heb op 24 oktober dit jaar mijn linker onderarm verbrijzeld met vakantie in Turkije, ben daar geopereerd er zijn 2 platen en schroeven ingezet. De chirurg had toen al zijn twijfels over de verdere genezing omdat er veel bot versplinteerd was, hij gaf aan dat er waarschijnlijk op termijn een tweede operatie nodig zal zijn.

    2 weken na het ongeluk ben ik in Nederland in het MCA alkmaar terecht gekomen voor de verdere behandeling. De orthopeed vond de operatie netjes uitgevoerd, kreeg gips voor 4 weken, na 6 weken geen botgroei. Toen een brase gekregen weer voor 4 weken, deze week weer foto s gemaakt weer geen botgroei. Wel meteen een botstimulator mee gekregen, ik hoefde er niet eens om te vragen.

    Wordt wel een beetje moedeloos, maar heb nu weer een beetje hoop.

  • Hilda

    In maart 2007 een spiraalvormige bovenarm breuk (humerus)opgelopen, geopereerd plaat erin, echter een stuk bot had de handzenuw beschadigd, hand verlamd, dropping hand. Na maanden gevoel wel terug in hand. Weinig bot vorming, na 1 jaar liet de plaat los. Weer geopereerd nieuwe plaat erin, plus botstimulator gekregen en donorbot, echter nog steeds een spleet. Om moedeloos van te worden, en nog steeds pijn.

    Nu zei de therapeut dat GEITENMELK goed zou zijn voor botaanmaak. Dus dat ga ik nu maar proberen baat het niets schaadt het niet.

  • md

    Dag Hilda,

    Twee weken heb ik ook mijn humerus gebroken, spiraalbreuk. Deze is ook vastgezet met een plaat. Het ziekenhuis vertelde mij echter dat zij in het verdere traject geen foto's meer maken. Zij controleren de botgroei dus niet. Als er na een jaar geen botgroei is dan, wisten ze mij te vertellen, breekt de plaat.

    Was het bij jou wel het geval dat het ziekenhuis foto's maakte om de botgroei te controleren?

  • Hilda

    Bij mij werd de botstimulator aangevraagd bij mijn ziektekosten verzekering CZ.

    Deze betaald hem namelijk niet het ziekenhuis, hij moet na behandeling wel weer terug want het is een duur ding. Pas na ongeveer een halfjaar kunnen ze zien of er botaanmaak is. Geitenmelk helpt ook goed volgens mijn fysio, is niet vies. Het smaakt als gewone melk.. Er staat ook het een en ander op internet gewoon geitenmelk invullen. Ik hoop dat er inmiddels wat resultaat is. Succes.

  • danielle

    hoi

    bij mij was er na 1.5 maand al resultaat te zien de botstimulator draag je 12 weken en dan moet het genezen zijn zei de firma ik heb m nu 15 weken en ik ben er bijna vanaf maar doordat ik andere complicaties had moet ik m wat langer dan 12 weken dragen

    ik ben ook bij de cz en krijg m niet vergoed omdat ik m uit belgie voorgeschreven heb gekregen vind het overginds wel heel raar maar ik ben bezig een juridische zaak tegen het ziekenhuis aan te spannen waar ik eerst was dus hier in nederland die hebben hee mn been en knie verpest

    als ik inderdaad gelijk heb dat t een medische fout is dan word ook de botstimulator verhaald op terneuzen dus 2.000 euro ik moet m ook teriug geven maar kost mij wel 2.000 euro

  • Sunshine

    Jeetje wat komt het vaak voor dat er geen botgroei is! Schokkend. In december 2008 ben ik van een paard gevallen waarbij ik verschillende breuken heb opgelopen waaronder een breuk in de boven arm. Er is een plaat met 6 schroeven ingezet en gister is er na 3 maanden weer een foto gemaakt om de voortgang te controleren. Er was geen verschil met de foto van 6 weken geleden en er lijkt dus geen botgroei te zijn. Met de behandelende orthopeed afgesproken dat ik over 2 maanden weer terugkom om te kijken hoe het er voor dan staat. Als er dan geen botgroei is dan kunnen we een operatie overwegen. De orthopeed zei mij ook dat als er geen botgroei ontstaat dat de plaat die in de arm zit kan breken wegens metaalmoeiheid. Ik mag de am overigens ook gewoon belasten., maar ik ben wel wat voorzichtiger geworden. Ik wens iedereen veel sterkte!!

  • Nelleke

    Even een vervolg berichtje op het verhaal wat ik vertelde over mijn dochter. Alhoewel ze na 6 maanden nog steeds niet goed loopt (nav het breken van een middenvoetsbeentje) is het toch goedgekomen met botaanmaak. Ze kan er nog niet langer dan ongeveer een uur op staan, maar runt haar eigen huishouding weer en het gaat iedere dag beter gelukkig.

    Anderen die nog steeds tobben : veel sterkte en ik hoop dat het op de duur toch ook goed mag komen !!!

  • Franka64

    Wat verhalen allemaal. Ik heb op 1 januari 09 mijn sleutelbeen en pink gebroken.

    Nu bijna 3 maand later wordt ik alsnog 30 mrt geopereerd omdat er totaal geen botaanmaak is. Mijn arm hang al die tijd al in een sling en dat maakt dat de spieren in de arm verslappen en mijn pink blijft krom staan, wat erg onhandig is.

    Na de operatie waar een pin wordt gezet in het sleutelbeen komt de fysio om de hoek kijken. Ik hoop dat het na de operatie de goede kant op gaat.

    Mijn baas zal in elk geval dan blij zijn want ik werk al die tijd al niet en voor ik begin zal het eind april zijn. PFFFF