geen botgroei na breuk

  • willem

    Na een val met skeeleren (aug 2009) mijn heup gebroken. Na de operatie heb ik gelijk gezegd dit klopt niet.Mijn voet stond teveel naar binnen. Maar de chirurg, fysio,arts die mij ontsloeg;allemaal zeiden ze het komt wel goed, het zijn de spieren.

    Na zes weken bij een controle werd er toch maar een CT scan aangevraagd,(men twijfelde toch).

    Nu bleek dat mijn been 31 graden teveel naar binnen stond.

    Om dat hier niet normaal mee te lopen valt werd er gekozen voor een operatie in jan. 2010:

    de heup wilden ze niet opnieuw breken, dus werd er gekozen voor het hoog doorzagen van het dijbeen. Eeerst werd er de pen uitgehaald daarna dijbeen doorzagen en been 30 graden terug draaien nieuwe pen erin en klaar.

    Nu (aug 2010) is er het probleem dat mijn dijbeenbot niet aan elkaar wil groeien.

    ik heb veel pijn, Ik loop alleen maar met twee krukken, (fietsen gaat beter)maar niemand heeft op dit moment een oplossing.

    Dus als iemand weet hoe ik verder kom hoor ik het graag.

    Groejes Willem

  • annemie59

    Hallo,

    Ik ben Annemie, 51 jaar.

    Vorig jaar december, vlak voor de kerst brak mijn been spontaan.

    Na 3 maanden gips bleek dat er nauwelijks botaanmaak was bij de breuk.

    Het is een spanningsbreuk want het bot staat helemaal krom.

    Het is een donorbot wat ze er zo'n 40 jaar geleden ingezet hebben na osteomyelitis.

    Nu moet ik 3 maanden een brace dragen en dan weer een foto laten maken en naar de chirurg voor controle.

    Als het na een jaar nog niet aan elkaar zit, word ik geopereerd en wordt er een stukje bot uit mijn heup en een plaat ingezet.

    Nu maar duimen dat de brace voldoende is.

  • Peter

    annemie59 Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    > Ik ben Annemie, 51 jaar.

    > Vorig jaar december, vlak voor de kerst brak mijn

    > been spontaan.

    > Na 3 maanden gips bleek dat er nauwelijks

    > botaanmaak was bij de breuk.

    > Het is een spanningsbreuk want het bot staat

    > helemaal krom.

    > Het is een donorbot wat ze er zo'n 40 jaar geleden

    > ingezet hebben na osteomyelitis.

    > Nu moet ik 3 maanden een brace dragen en dan weer

    > een foto laten maken en naar de chirurg voor

    > controle.

    > Als het na een jaar nog niet aan elkaar zit, word

    > ik geopereerd en wordt er een stukje bot uit mijn

    > heup en een plaat ingezet.

    > Nu maar duimen dat de brace voldoende is.

  • Mieke

    19-03-2009 Ernstig motorongeluk gehad. Vandaag weer rontgenfoto gemaakt van bovenarm:

    bot nog steeds niet vast, geen botgroei!

    Heb alle verhalen hierboven gelezen, en deze tips, die ik las, ga ik uitproberen!!!

    1- Vanaf 1-1-12 Ga ik stoppen met roken…

    2- Vanaf vandaag iedere dag wat trillend tegen bovenarm leggen…

    (Muis voor RSI arm en anders maar een vibr…)

    3- Ga zo snel mogelijk vitamine K2 en een combinatie van o.a. calcium en magnesium, te weten Osteowatch, in nemen…

    4- En ga Paardemelk tabletten bestellen (lust geen melk) www.paardenmelkerij.nl van Fam. Sand gebruiken

    en ook nog vitamine D3….

    Ik laat weten of dit allemaal heeft geholpen…

    Groetjes Mieke

  • Miranda

    Hallo,

    Ik heb iets soortgelijks als Willem ook mijn bovenbeen doorgezaagd gedraaid en weer gefixeerd met een pin en schroeven. Dit heb ik al eerder gehad aan mijn andere been, bij deze was er echter na 6 weken al botaangroei zichtbaar.

    De operatie is in december 2011 gedaan en in juni is de laatste foto gemaakt. Nog steeds geen botaangroei zichtbaar. Nu tot een jaar na de operatie wachten en dan weer een foto, toch maak ik me zorgen. Steeds meer pijn en lopen met krukken haast onmogelijk.

    Dus het feit belasten is juist goed vraag ik me wel af gelet op de afgelopen maanden…Ik hoop dat iemand mij zijn of haar verhaal wil vertellen of dat Willem wil laten weten hoe het er bij hem nu voorstaat, alvast hartstikke bedankt!

    Groetjes Miranda

  • Lizzy28

    Hoi Miranda,

    Bij mij genas mijn gebroken middenvoetsbeentje maar niet; het duurde zo lang dat de orthopeed wilde opereren. Dit wilde ik pertinent niet dus ben ik het anders gaan aanpakken. Ik ben mijn voet minder gaan belasten (weer met krukken gaan lopen), mijn voet gaan masseren met olie (voor de warmte en doorbloeding) en ik heb een Vitamine D3/Calcium-supplement en arnica geslikt. En ziedaar, bij de volgende controle bleek er zowaar botaangroei te zien en na nog een paar maanden was de breuk helemaal genezen. Het was waarschijnlijk nog sneller gegaan als ik tijdelijk was gestopt met roken want roken werkt ook heel nadelig op de aanmaak van nieuw bot. Warmte, massage, matige belasting en D3/calcium- en arnicatabletten kunnen dus helpen. Succes!

  • inge

    Voor mij ligt de situatie enigzins anders, daar het gaat over een gebroken been van een veulen dat niet aan elkaar wil groeien.

    Ik kan niet terugvallen op botsimulators van het ziekenhuis, wat logisch is.

    Ik ben wel dringend op zoek naar meer info over prijzen van een botsimulator alsook welk merk de beste resultaten oplevert.

    Zou het heel fijn vinden indien iemand mij hierover objectief kan adviseren.

  • amos

    Hallo Mieke,

    Hoe is de stand van zake? Denkelijk heb je het nodige uitgeprobeerd ivm de botgroei .Ik zit nl met hetzelfde en heb Paardenmelktabletten besteld .Laat ff wat weten .Dank je!

  • willem

    Vorigjaar september een fietsongeluk gehad schouderkop gebroken op meerdere plaatsen en spieren afgescheurd .Druk bezig met revalideren . Maar het gaat niet goed nu kom niet verder om hoog met de arm bot op bot draai ik komen ze achter .Nu paar controlles gehad blijkt de breuk niet aan te groeien .Straks in mei weer controle hoop nu wel groei te hebben .Wie ook ervaring met schouder breuk.

  • Mem

    Oje, ik heb 9 weken geleden mijn bovenbeen gebroken in Oostenrijk en daar ook geopereerd. Er zijn 2 pennen in mijn been gezet, maar er zijn ook losliggend bot delen.

    De verhalen hier daar word ik niet blij van!

    3 weken gelen heb ik van de orthopeed gehoord dat er nog geen botgroei te zien was, dit was 6 weken na mijn ongeluk. Ik mag hopen dat het mij beter vergaat dan sommige van jullie, die wel heel erg pech hebben.

    Nog tips, ik rook niet?