Nieuwe knie prothese

  • luce

    oei..als ik dit allemaal leest..wordt ik erg bang om nieuwe knie te laten insteken…ik denk dat ik het nooit zal aandurven!!! Voor sommige tweemaal te worden geopereerd omdat die nieuwe knieschyf niet pasten !!!! mag er niet aan denken…eenmaal is al teveel…

  • Nancy Copier

    Hallo Allemaal, Mijn naam is Nancy ik ben 53 jaar en 25 augustus dit jaar gehopen aan een knieprothese mijn linkerknie.

    Mijn linkerknie was helemaal versleten volgens de arts bot op bot. De pijn was verschrikkelijk (zoals jullie allemaal wel zullen ervaren) dus de keus was niet moeilijk.

    Ik ben nu zo een elf weken verder, ik fiets op de hometrainer een kwartier alles wel bij fysio en doe mijn oefeningen regelmatig. Buigen lukt me eigenlijk bijna tot normaal alleen strekken daar heb ik nog steeds een beperking van zo een tien procent, wat heel lastig is vooral met lopen zonder kruk. Ik loop zonder kruk stukjes in huis wat heel vermoeiend is en een pijnlijke rug bezorgt omdat het lijkt of mijn geopereerde been wat korter is nu door het niet doorstrekken. Is er iemand die dit herkend en weet wat ik daar nog meer aan kan doen??? En nog een vraagje mijn knie is nog steeds links boven de knie behoorlijk dik van vocht wat je ook beperkt met lekker lopen en het geeft een behoorlijk stijf gevoel nog in die knie. Is dit nog normaal na elf weken of weet iemand hier iets meer over.

    Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte want het valt soms echt niet mee. Maar we zijn ook zeker blij met onze nieuwe knie.

    Hartelijke groetjes Nancy.

  • Adrie

    ——————————————————-

    > Hallo Knie genoten,

    > Ik ben Adrie en heb sinds 4 weken een gehele nieuwe knie kon na 3 dagen al op 100 gr komen

    mocht van de fisio in het ziekenhuis na een week al op de hometrainer welke ik normaal rond kon krijgen

    ik loop zonder krukken en ga de trap op een normale manier op en af, 's morgens is mijn knie ook stijf maar na 10

    minten fietsen is als weer los , zo zie je maar wat voor verschillen er zijn

    > Ik heet Marjon, ben 53 jaar en heb sinds 7 weken

    > een nieuwe linker knie. Ik herken heel veel in de

    > verhalen, die jullie vertellen. Waar ik tegen aan

    > loop is dat ik meer wil, dan mijn knie aangeeft

    > dat hij aankan. En gelukkig heb ik twee

    > reusachtige fysiotherapeuten aan huis , die steeds

    > op de rem staan. Ik ben nu 7 weken geleden

    > geopereerd en mag of 3 x per dag 30 sec mijn

    > knieen laten rondfietesen, want dat kan ik sinds

    > gisteren hoezee, En moet daar voor 3 minuten in

    > fietsen zonder rond te draaien. Of ik mag met twee

    > krukken 15 minuten naar buiten. en dan mag ik niet

    > rond fietsen. Daarnaast doe ik mijn gewone

    > oefeningen, als onderbeen strekken etc wat jullie

    > allemaal kennen. Ik moet jullie zeggen hou ik me

    > er niet aan dan loopt mijn knie vol met vocht en

    > kan ik minder mijn oefeningen doen en heb ik

    > s'nachts meer pijn. Ze zeggen steeds er staat 3

    > tot 6 maanden voor neem je tijd dan heb je er de

    > rest van je leven profijt van en gaat hij/zij de

    > knie dus langer mee. Groetjes en sterkte allemaal

  • Albert Bolink

    Ik ben Albert Bolink kom uit Hengelo - Overijssel en ben van 17-02-1949. Van beroep ben ik uitvaartvoorlichter en fotograaf. Op mijn 30e kreeg ik al problemen in mijn rechterknie en is er een deel van de meniscus weggehaald, toen moest je gemiddeld DRIE weken in het ziekenhuis liggen. Als reportagefotograaf maak je de meest rare bewegingen en de pijn was op het laatst niet meer te harden. Maar de orthopeed vond dat ik met mijn 60 jaren nog te jong was voor een totale knieprotese (:P) en dat ik ook te actief was.

    Maar de pijn was op het laatst zo vreselijk dat ik gemiddeld 2 ipubrofeen600 nam om nog een beetje levensvreugde te hebben. Afspraak gemaakt voor 10 september en heb gezegd: Als U me niet heeeeeeeeeel snel helpt ga ik naar Gronau ( dat is bij ons zeg 25 KM de grens over ) waar ik met 2 weken geholpen kan worden. Hij heeft toen weer foto's laten maken. En heeft er een collega bij gehaald. Met ons drieën kwamen we toch wel tot de conclusie dat ingrijpen NU echt nodig zou zijn.

    19 september j.l. ben ik geholpen, 2 dagen aan de morphinepomp gezeten, derde dag met de rollator ( die ik toch al had ) loop oefeningen gedaan, 4e dag gaan traplopen en de 5e dag naar huis !!

    De knie is ruim 5 weken enorm dik geweest en voelde helemaal beurs aan en toch was ik blij, want het was een andere soort pijn en ik kon de knie cq het been weer goed bewegen. En gisteren heb ik van 09:00 tot 10:30 en vanaf 19:00 tot 21:15 mijn 1e trouwreportage weer gemaakt. Ben in mijn hele lijf zo stijf als een plank op dit moment nu ik dit bericht maak, maar voel me toch happy.

    Maar ik had al een prachtige vanraam easyride ligfiets, maakte ook vele kilometers. De rechtertrapper wordt binnenkort een crankverkorter opgezet want ik kan de normale slag NIET meer maken.

    Mijn ligfiets & IK:

    Toch blijf ik me een gelukkig mens voelen en kan iedereen die er lichamelijk en geestelijk aan toe is om een prothese te krijgen dit van harte aanbevelen. Enne: Ik ben geholpen door Dr. Aries van het MST te Enschede, een prima orthopeed en ach ik had toch geen neuroloog nodig :)o !

  • Albert Bolink

    BERICHT ZELF VERWIJDERD !!

  • Riet Swinkels

    Ik ben 19 oktober 2009 geopereerd aan mijn linkerbeen voor een knieprothese en tevens is mijn been rechtgezet. De eerste 6 weken heb ik erg veel pijn gehad

    en dit is mij ook erg tegengevallen. Nu gaat het langzaam vooruit, maar ik heb nog regematig in de nacht erg veel pijn aan mijn spieren.

    Groetjes Riet.

  • mar.lommerse

    hallo.

    mijn naam is mar… ben 58 jaar.

    18 januarie ben ik aan de beurt voor een nieuwe knie.

    zie er erg tegen op…. de eerste epie injectie's ben ik al gehad.

    je hoort veel verhalen dat je binnen 3 weken weer op de been bent.

    als ik diverse berichten lees. gaat het iets langer duren.

    ben heel ongeduldig. en wil zo snel mogelijk weer op de been zijn.

    ik had op 3 weken gehoopt…..maar de tijd zal het leren.

    als ik maar eerst van deze pijn af ben.

    kon iemand mijn angst weg nemen.

    ik laat wel weer iets horen als ik weer thuis ben.

    groetjes mar

  • hans

    Hallo, Op 4 jan 2010 is mijn rechterknie geopereerd en voorzien van een volledige prothese incl nieuwe knieschijf. Het herstel gaat tot nu toe zeer voorspoedig, na 3 weken mocht ik alweer autorijden en na 4 weken weer op de fiets. Mijn leeftijd is 58 jaar.

    Fysio gebeurt 3x per week, daarna heb ik wel behoorlijke spierpijn.

    Ik heb erg tegen de operatie opgezien vanwege mijn ervaringen met de operatie aan de linker knie in juli 2007. Ook hier een totale prothese. Na deze operatie heb ik lange tijd pijn in de knie gehouden en was pas redelijk tevreden na ongeveer een jaar.

    Misschien is dit ook wel aan mezelf te wijten, omdat ik waarschijnlijk te snel weer aan het werk ben gegaan, na 7 weken weer volledig aan het werk, hierbij veel (trappen) lopen.

    Zelfs nu met de oefeningen voor de rechterknie heb ik veel last van de linker. Veel gekraak en geklik.

    In maart moet ik voor controle en zal ik de orthopeed toch eens vragen hier naar te kijken.

    Van allebei de benen is ook de O-stand gecorrigeerd, wat bij de rechter beter is gelukt dan bij de linker.

    Ik houd goede moed en hoop maar dat de protheses minstens 20 jaar mee zullen gaan, tegen die tijd zal de medische wetenschap ongetwijfeld weer met nieuwe technieken werken.

  • jacqueline

    Hallo ik heb ook problemen met mijn nieuwe knie ,die ik op 14 -8-20009 heb gekregen .

    Na een verblijf van 6 dagen in het ziekenhuis ,ik had namelijk veel bloed verloren, en een keer flauw gevallen .

    Mocht ik naar huis ,maar mijn knie wilde maar niet goed buigen ,ik bleef maar op ongeveer 45 graden hangen en als ze met geweld verder duwde gilde ik het bijna uit .

    Na 11 weken ben ik onder volledige narcose doorbewogen ,en toen meteen op een cmp sleede ,na 4 dagen mocht ik weer naar huis.

    Thuis heb ik ook nog eens 3 maanden op z'n sleede gelegen ppff overdag een paar uurtjes en dan nog een hele nacht ,viel niet mee moet ik je zeggen .

    Ik moest elke 3 weken terug komen ,en de laatste keer na 6 weken ik moe nu maandag 15 februari terug.

    Maar het gaat niet lekker in het begin kon mijn knie 100 graden maar dat liep al snel terug, Ik zit nu op 0ng 80 á 90 graden maar dan moet ik ook niets gaan doen .

    Als ik veel hebt gelopen buiten met krukken want ik knik er nog steeds door heen, Dan zit ik weer op die 45 graden.

    Nu ben ik bang dat ik weer doorbewogen moet woorden of mijn orthopeed vind dit acceptabel…ik niet hier kan ik niet normaal me functioneren ,erg vermoeiend met een half stijf been lopen.

    Nu is mijn vraag , Heeft het jou geholpen dat doorbuigen van je knie en op hoeveel graden zit je nu ?.

    Ik kan namelijk ook niet fietsen ,ik kan die draai niet maken.

    En hoe gaat het nu met je ..

    Vriendelijke groetjes Jacqueline.

  • jacqueline

    Hallo ik heb ook problemen met mijn nieuwe knie ,die ik op 14 -8-20009 heb gekregen .

    Na een verblijf van 6 dagen in het ziekenhuis ,ik had namelijk veel bloed verloren, en een keer flauw gevallen .

    Mocht ik naar huis ,maar mijn knie wilde maar niet goed buigen ,ik bleef maar op ongeveer 45 graden hangen en als ze met geweld verder duwde gilde ik het bijna uit .

    Na 11 weken ben ik onder volledige narcose doorbewogen ,en toen meteen op een cmp sleede ,na 4 dagen mocht ik weer naar huis.

    Thuis heb ik ook nog eens 3 maanden op z'n sleede gelegen ppff overdag een paar uurtjes en dan nog een hele nacht ,viel niet mee moet ik je zeggen .

    Ik moest elke 3 weken terug komen ,en de laatste keer na 6 weken ik moe nu maandag 15 februari terug.

    Maar het gaat niet lekker in het begin kon mijn knie 100 graden maar dat liep al snel terug, Ik zit nu op 0ng 80 á 90 graden maar dan moet ik ook niets gaan doen .

    Als ik veel hebt gelopen buiten met krukken want ik knik er nog steeds door heen, Dan zit ik weer op die 45 graden.

    Nu ben ik bang dat ik weer doorbewogen moet woorden of mijn orthopeed vind dit acceptabel…ik niet hier kan ik niet normaal me functioneren ,erg vermoeiend met een half stijf been lopen.

    Nu is mijn vraag , Heeft het jou geholpen dat doorbuigen van je knie en op hoeveel graden zit je nu ?.

    Ik kan namelijk ook niet fietsen ,ik kan die draai niet maken.

    En hoe gaat het nu met je ..

    Vriendelijke groetjes Jacqueline.